Sist oppdatert 20. August 2020

Takk for at du valgte å være en del av vårt samfunn på Minami (“selskap”, “vi”, “oss” eller “vår”). Vi er forpliktet til å beskytte dine personlige opplysninger og din rett til personvern. Hvis du har spørsmål eller bekymringer om vår policy, eller vår praksis med hensyn til din personlige informasjon, vennligst kontakt oss på japankitchen@minami.no.

Når du besøker vår hjemmeside http://japankitchen.minami.no/, og bruker våre tjenester, stoler du på oss med dine personlige opplysninger. Vi tar ditt privatliv veldig alvorlig. I denne personvernserklæringen beskriver vi vår personvernpolicy. Vi søker å forklare for deg på den klareste måten hvilken informasjon vi samler inn, hvordan vi bruker det og hvilke rettigheter du har i forhold til det. Vi håper du tar deg tid til å lese det nøye, som det er viktig. Hvis det er noen vilkår i denne personvernreglene som du ikke er enig med, kan du avslutte bruken av våre nettsteder og våre tjenester.

Denne personvernreglene gjelder all informasjon som samles inn via nettstedet vårt (for eksempel http://japankitchen.minami.noler relaterte tjenester, salg, markedsføring eller hendelser (vi refererer til dem kollektivt i denne personvernpolitikken som “Nettstedene”).

Vennligst les denne personvernpolitikken nøye, da det vil hjelpe deg med å ta informerte beslutninger om å dele dine personlige opplysninger med oss.

INNHOLDSFORTEGNELSE

  1. HVORFOR INFORMASJON HAR VI SAMLET?
  2. HVORDAN BRUKER VI DIN INFORMASJON?
  3. Vil DIN INFORMASJON DELES MED NOEN?
  4. HVEM SKAL DIN INFORMATION DELES MED?
  5. BRUKER VI KOKKER OG ANDRE TRACKING TECHNOLOGIES?
  6. HVOR LANGE TID HOLDER VI INFORMASJONEN DIN?
  7. HVORDAN HOLDER VI DIN INFORMASJON SIKKER?
  8. HVORDER VI COLLECT INFORMASJON FRA MINDRE?
  9. HVORDAN ER DIN PRIVATSRETTIGHETER? 10. KONTROLLER FOR IKKE-TRACK FEATURES
  10. HAR CALIFORNIA RESIDENTER SÆRLIGE PRIVATSRETTIGHETER?
  11. GJØR VI OPPDATERINGER TIL DENNE POLITIKKEN?
  12. HVORDAN KAN DU KONRAKTE OSS OM DENNE POLITIKKEN?
  1. HVORFOR INFORMASJON HAR vi SAMLET?
    Personlig informasjon du avslører for oss

Kort sagt: Vi samler inn personlig informasjon som du oppgir til oss, for eksempel navn, adresse, kontaktinformasjon, passord og sikkerhetsdata og betalingsinformasjon.

Vi samler inn personlig informasjon som du frivillig gir til oss når du registrerer deg på nettstedene som er interessert i å skaffe informasjon om oss eller våre produkter og tjenester, når du deltar i aktiviteter på nettstedene eller på annen måte kontakter oss.

Den personlige informasjonen vi samler, avhenger av sammenhengen mellom samspillet med oss og nettstedene, valgene du velger og produktene og funksjonene du bruker. Personopplysningene vi samler inn kan inkludere følgende:

Navn og kontaktdata. Vi samler ditt for- og etternavn, e-postadresse, postadresse, telefonnummer og andre lignende kontaktdata.
Vi samler passord, passordhint og lignende sikkerhetsinformasjon som brukes til godkjenning og kontotilgang.
Betalingsdata. Vi samler inn data som er nødvendige for å behandle betalingen din hvis du foretar kjøp, for eksempel betalingsinstrumentnummeret ditt (for eksempel et kredittkortnummer) og sikkerhetskoden som er knyttet til betalingsinstrumentet ditt. Alle betalingsdata lagres av betalingsprosessoren, og du bør gjennomgå retningslinjene for personvern og kontakte betalingsprosessoren direkte for å svare på dine spørsmål.
All personlig informasjon du oppgir til oss, må være sann, fullstendig og nøyaktig, og du må varsle oss om eventuelle endringer i slik personlig informasjon.

Informasjon automatisk innsamlet

Kort sagt: Enkelte opplysninger – som IP-adresse og / eller nettleser og enhetsegenskaper – samles automatisk når du besøker våre websider.

Vi samler automatisk inn viss informasjon når du besøker, bruker eller navigerer på nettstedene. Denne informasjonen avslører ikke din spesifikke identitet (som navn eller kontaktinformasjon), men kan inneholde informasjon om bruk og bruk, for eksempel din IP-adresse, nettleser og enhetsegenskaper, operativsystem, språkinnstillinger, refererende nettadresser, enhetsnavn, land, sted , informasjon om hvordan og når du bruker våre nettsteder og annen teknisk informasjon. Denne informasjonen er først og fremst nødvendig for å opprettholde sikkerheten og driften av våre nettsteder, og for våre interne analyser og rapporteringsformål.

Som mange bedrifter samler vi også informasjon gjennom informasjonskapsler og lignende teknologier. Du kan finne ut mer om dette i Bruk av informasjonskapsler.

Informasjon hentet fra andre kilder

Kort sagt: Vi kan samle inn begrensede data fra offentlige databaser, markedsføringspartnere og andre eksterne kilder.

Vi kan få informasjon om deg fra andre kilder, for eksempel offentlige databaser, felles markedsføringspartnere, samt fra andre tredjeparter. Eksempler på informasjonen vi mottar fra andre kilder inkluderer: sosiale medier profil informasjon; markedsføringsledninger og søkeresultater og lenker, inkludert betalte oppføringer (som sponsede lenker).

  1. HVORDAN BRUKER VI DIN INFORMASJON?
    Kort sagt:Vi behandler informasjonen din for formål basert på legitime forretningsinteresser, oppfyllelse av kontrakten med deg, overholdelse av våre juridiske forpliktelser og / eller ditt samtykke.

Vi bruker personlig informasjon som er samlet inn via våre nettsider for en rekke forretningsmessige formål beskrevet nedenfor. Vi behandler dine personlige opplysninger til disse formålene i tillit til våre legitime forretningsinteresser (“forretningsformål”) for å inngå eller utføre en kontrakt med deg (“kontraktslig”) med ditt samtykke (“samtykke”) og / eller for å overholde våre juridiske forpliktelser (“juridiske grunner”). Vi angir de spesifikke behandlingsområdene vi stoler på ved siden av hvert formål som er oppført nedenfor.

Vi bruker informasjonen vi samler inn eller mottar:

For å legge til rette for opprettelse og innlogging av kontoen. Hvis du velger å koble kontoen din med oss til en tredjepartskonto * (for eksempel Google eller Facebook-kontoen din), bruker vi informasjonen du tillater oss å samle inn fra tredjeparter for å legge til rette for opprettelse og innlogging av kontoen.
Å sende deg markedsføring og salgsfremmende kommunikasjon. Vi og / eller våre tredjeparts markedsføringspartnere kan bruke den personlige informasjonen du sender til oss til markedsføringsformål, dersom dette er i samsvar med markedsføringspreferansene dine. Du kan når som helst melde deg av våre markedsføringsemails (se “HVA ER DERES PRIVATSRETTIGHETER” nedenfor).
Å sende administrativ informasjon til deg. Vi kan bruke dine personlige opplysninger til å sende deg produkt, service og ny funksjonsinformasjon og / eller informasjon om endringer i våre vilkår, vilkår og retningslinjer.
Oppfylle og administrere dine bestillinger. Vi kan bruke informasjonen din til å oppfylle og administrere dine bestillinger, betalinger, avkastninger og utvekslinger gjort gjennom Nettstedene.
Lever målrettet annonsering til deg. Vi kan bruke informasjonen din til å utvikle og vise innhold og annonsering (og jobbe med tredjeparter som gjør det) skreddersydd for dine interesser og / eller plassering og for å måle effektiviteten. For mer informasjon, se vår Cookie Policy.
For andre forretningsformål. Vi kan bruke informasjonen din til andre forretningsformål, for eksempel dataanalyse, identifisere brukstrender, bestemme effektiviteten av våre kampanjer, og evaluere og forbedre våre nettsteder, produkter, tjenester, markedsføring og din erfaring.

  1. Vil DIN INFORMASJON DELES MED NOEN?

Kort sagt: Vi deler kun informasjon med ditt samtykke til å overholde lover, for å beskytte dine rettigheter, eller for å oppfylle forretnings forpliktelser.

Vi kan behandle eller dele data basert på følgende juridiske grunnlag:

Samtykke: Vi kan behandle dataene dine dersom du har gitt oss spesifikt samtykke til å bruke dine personlige opplysninger i en bestemt hensikt.

Legitime interesser: Vi kan behandle dataene dine når det er rimelig nødvendig for å oppnå vår legitime virksomhet interesser.

Kontraktens ytelse: Når vi har inngått en kontrakt med deg, kan vi behandle din personlige informasjon for å oppfylle vilkårene i vår kontrakt.

Juridiske forpliktelser: Vi kan avsløre informasjonen din der vi er lovlig pålagt å gjøre det for å kunne overholde det gjeldende lov, myndighets forespørsler, rettsforfølgning, rettsforfølgelse eller rettslig prosess, for eksempel som svar på en domstolsordre eller en stævning (inkludert som svar på offentlige myndigheter for å møte nasjonale sikkerhets- eller rettshåndhevelseskrav)

Vital Interesser: Vi kan avsløre informasjonen din der vi mener det er nødvendig å undersøke, forebygge eller iverksette tiltak angående potensielle brudd på retningslinjene våre, mistanke om svindel, situasjoner som involverer potensielle trusler mot sikkerheten til enhver person og ulovlige aktiviteter eller som bevis i rettssaker der vi er involvert.

Nærmere bestemt må vi kanskje behandle dataene dine eller dele dine personlige opplysninger i følgende situasjoner:

Leverandører, konsulenter og andre tredjepartsleverandører. Vi kan dele dataene dine med tredjepartsleverandører, tjenesteleverandører, entreprenører eller agenter som utfører tjenester for oss eller på våre vegne og krever tilgang til slik informasjon for å gjøre det arbeidet. Eksempler er: betalingsbehandling, dataanalyse, e-postlevering, hosting-tjenester, kundeservice og markedsføringsarbeid. Vi kan tillate utvalgte tredjeparter å bruke sporingsteknologi på nettstedene, slik at de kan samle inn data om hvordan du samhandler med nettstedene over tid. Denne informasjonen kan blant annet brukes til å analysere og spore data, bestemme populariteten til bestemt innhold og bedre forstå onlineaktivitet. Med mindre det er beskrevet i denne retningslinjene, deler vi ikke, selger, leier eller handler noen av dine opplysninger med tredjeparter for salgsfremmende formål.

Bedriftsoverføringer. Vi kan dele eller overføre informasjonen din i forbindelse med, eller under forhandlinger om fusjon, salg av selskapets eiendeler, finansiering eller kjøp av hele eller deler av virksomheten til et annet selskap.

  1. HVEM SKAL DIN INFORMASJON DELES MED?
    Kort sagt:Vi deler bare informasjon med følgende tredjeparter.

Vi deler og opplyser kun informasjonen din med følgende tredjeparter. Vi har kategorisert hver fest slik at du enkelt kan forstå formålet med vår datainnsamling og behandlingspraksis. Hvis vi har behandlet dine data basert på ditt samtykke og du ønsker å tilbakekalle ditt samtykke, vennligst kontakt oss.

Faktura og fakturering
Stripe

Sosial mediedeling og annonsering
Facebook-reklame

Web og mobilanalyse
Google Analytics

Website Hosting
WordPress.com

  1. BRUKER VI KOKKER OG ANDRE TRACKING TECHNOLOGIES?
    Kort sagt:Vi kan bruke informasjonskapsler og annen sporingsteknologi til å samle inn og lagre informasjonen din.

Vi kan bruke informasjonskapsler og lignende sporingsteknologier (som web beacons og piksler) for å få tilgang til eller lagre informasjon. Spesifikke opplysninger om hvordan vi bruker slike teknologier og hvordan du kan nekte bestemte informasjonskapsler, er beskrevet i vår informasjonskapsel.

  1. HVOR LANG TID HOLDER VI INFORMASJONEN DIN?

 Kort sagt: Vi oppbevarer informasjonen din så lenge som nødvendig for å oppfylle formålene som er angitt i denne personvernpolitikken, med mindre annet er påkrevet av loven.

Vi vil bare beholde dine personlige opplysninger så lenge det er nødvendig for de formålene som er angitt i denne personvernpolitikken, med mindre en lengre oppbevaringsperiode kreves eller tillates ved lov (for eksempel skatt, regnskap eller andre juridiske krav). Ingen hensikt i denne policyen krever at vi beholder dine personlige opplysninger lenger enn det tidspunktet brukerne har en konto hos oss.

Når vi ikke har noen pågående legitim virksomhet, må vi behandle dine personlige opplysninger, vil vi enten slette eller anonymisere det, eller hvis dette ikke er mulig (for eksempel fordi dine personlige opplysninger er lagret i sikkerhetskopieringsarkiver), vil vi sikkert lagre Din personlige informasjon og isolere den fra ytterligere behandling til sletning er mulig.

  1. HVORDAN HOLDER VI DIN INFORMASJON SIKKER?
    Kort sagt:Vi tar sikte på å beskytte dine personlige opplysninger gjennom et system med organisatoriske og tekniske sikkerhetsforanstaltninger.

Vi har gjennomført hensiktsmessige tekniske og organisatoriske sikkerhetsforanstaltninger som er utformet for å beskytte sikkerheten til personlig informasjon vi behandler. Vær imidlertid oppmerksom på at vi ikke kan garantere at internett selv er 100% sikkert. Selv om vi vil gjøre vårt beste for å beskytte dine personlige opplysninger, er overføring av personlig informasjon til og fra våre sider på egen risiko. Du bør bare få tilgang til tjenestene i et sikkert miljø.

  1. HVORDER VI COLLECT INFORMASJON FRA MINDRE?
    Kort sagt:Vi samler ikke bevisst data fra eller markedsføres til barn under 13 år.

Vi kaller ikke bevisst data fra eller markedsføres til barn under 13 år. Ved å bruke Nettstedene representerer du at du er minst 13 eller at du er forelder eller foresatt av en slik mindreårig og samtykker til slik mindre avhengighets bruk av nettstedene Hvis vi lærer at personlig informasjon fra brukere under 18 år har blitt samlet, vil vi deaktivere kontoen og ta rimelige tiltak for å raskt slette slike data fra våre poster. Hvis du blir kjent med data vi har samlet fra barn under 13 år, kan du kontakte oss på minami@kawaii.no.

  1. HVORDAN ER DIN PRIVATSRETTIGHETER?
    Kort sagt: I noen regioner, som det europeiske økonomiske samarbeidsområdet, har du rettigheter som gir deg større tilgang til og kontroll over dine personlige opplysninger. Du kan når som helst vurdere, endre eller avslutte kontoen din.

I enkelte regioner (som Det europeiske økonomiske samarbeidsområde) har du visse rettigheter i henhold til gjeldende lov om databeskyttelse. Disse kan omfatte retten (i) å be om tilgang og få en kopi av dine personlige opplysninger, (ii) å be om utbedring eller sletting; (iii) å begrense behandlingen av dine personlige opplysninger; og (iv) hvis det er aktuelt, til dataportabilitet. Under visse omstendigheter kan du også ha rett til å motsette seg behandlingen av dine personlige opplysninger. For å gjøre en slik forespørsel, vennligst bruk kontaktinformasjonen nedenfor. Vi vil vurdere og handle på enhver forespørsel i samsvar med gjeldende lov om databeskyttelse.

Hvis vi stoler på samtykket til å behandle dine personlige opplysninger, har du rett til å trekke samtykket til enhver tid. Vær imidlertid oppmerksom på at dette ikke vil påvirke legitimiteten til behandlingen før den trekkes ut.

Hvis du er bosatt i Det europeiske økonomiske samarbeidsområde og du mener at vi ulovlig behandler dine personlige opplysninger, har du også rett til å klage til din lokale databeskyttelsesmyndighet. Du finner kontaktinformasjonen her: http://ec.europa.eu/justice/data-protection/bodies/authorities/index_en.html 

Kontoinformasjon

Hvis du til enhver tid vil vurdere eller endre informasjonen i kontoen din eller avslutte kontoen din, kan du:

Logg inn på kontoinnstillingene dine og oppdatere brukerkontoen din

Kontakt oss ved hjelp av kontaktinformasjonen som er oppgitt.

På forespørsel om å si opp kontoen din, vil vi deaktivere eller slette din konto og informasjon fra våre aktive databaser. Imidlertid kan det oppbevares noe informasjon i våre filer for å forhindre svindel, feilsøke problemer, bistå med eventuelle undersøkelser, håndheve vilkårene for bruk og / eller overholde juridiske krav.

Cookies og lignende teknologier: De fleste nettlesere er satt til å akseptere cookies som standard. Hvis du foretrekker det, kan du vanligvis velge å angi nettleseren din for å fjerne informasjonskapsler og for å avvise cookies. Hvis du velger å fjerne informasjonskapsler eller avvise cookies, kan dette påvirke bestemte funksjoner eller tjenester på våre nettsteder. For å fravike interessebasert annonsering av annonsører på våre nettsteder, besøk http://www.aboutads.info/choices/. For ytterligere informasjon, se vår Bruk av informasjonskapsler: http://japankitchen.bruk-av-informasjonskapsler/

Å velge fra e-postmarkedsføring: Du kan når som helst melde deg ut av vår e-postliste for markedsføring ved å klikke på abonnementslinken i e-postene vi sender eller ved å kontakte oss ved hjelp av detaljene nedenfor. Du vil da bli fjernet fra e-postlisten for markedsføring – men vi må fortsatt sende deg servicerelaterte e-poster som er nødvendige for administrasjon og bruk av kontoen din. For ellers å velge bort, kan du

  • Legg merke til dine preferanser når du registrerer en konto på nettstedet.
  • Få tilgang til kontoinnstillingene og oppdateringsinnstillingene.
  • Kontakt oss ved hjelp av kontaktinformasjonen som er oppgitt.
  1. KONTROLLER FOR IKKE-TRACK FEATURES

De fleste nettlesere og enkelte mobile operativsystemer og mobile applikasjoner inkluderer en Do Not Track (“DNT”) -funksjon eller innstilling du kan aktivere for å signalisere personvernet ditt, ikke å ha data om dine nettlesingsaktiviteter overvåket og samlet. Ingen ensartet teknologi standard for å gjenkjenne og implementere DNT signaler har blitt fullført. Som sådan reagerer vi ikke for øyeblikket på DNT-nettlesersignaler eller noen annen mekanisme som automatisk kommuniserer ditt valg, ikke spores online. Hvis en standard for online sporing er vedtatt som vi må følge i fremtiden, vil vi informere deg om den øvelsen i en revidert versjon av denne personvernpolitikken. 

  1. GJØR VI OPPDATERINGER TIL DENNE POLITIKKEN?

Kort sagt: Ja, vi vil oppdatere denne policyen etter behov for å være i overensstemmelse med relevante lover.

Vi kan oppdatere denne personvernreglene fra tid til annen. Den oppdaterte versjonen vil bli indikert med en oppdatert “Revidert” dato, og den oppdaterte versjonen vil bli effektiv så snart den er tilgjengelig. Hvis vi gjør vesentlige endringer i denne personvernreglene, kan vi varsle deg enten ved å legge ut en varsel om slike endringer eller ved å sende deg et varsel direkte. Vi oppfordrer deg til å gjennomgå denne personvernpolitikken ofte for å være informert om hvordan vi beskytter informasjonen din.

  1. HVORDAN KAN DU KONTAKTE OSS OM DENNE POLITIKKEN?

 Hvis du har spørsmål eller kommentarer til denne policyen, kan du sende oss en e-post på contact@japankitchen.minami.no eller post til:

Minami Norge: Øvre hovsbakkan 12, 7300 Orkanger, Norge